MOKYKLŲ BENDRUOMENĖMS
PATIRTINIO UGDYMO SEMINARAI
PATIRTINĖS STOVYKLOS
Vaikams, jaunimui ir jų tėvams. Siekiame pozityvaus asmenybės pokyčio ir nuoširdžiai tikime, kad galime pakeisti pasaulį pradėdami nuo savęs. Kuriame žmogiškąjį ryšį per patyrimus ir norime dalintis tokiu gyvenimo būdu su kiekvienu iš Jūsų.
Mes gyvename tuo, ką sakome. Esame blaivūs, ieškantys būdų sveikai gyventi, ieškantys pokyčio ir patys einantys į patyrimus, kuriuose akcentuojami pasirinkimai ir galimybės. Turime tvirtą vertybinį stuburą, atvirumą naujam, kitokiam dalykui.
Mūsų išskirtinumas – patyrimas + vertybinis stuburas + refleksija. Tai unikali kombinacija, kuri garantuoja Jums niekur kitur neatkartojamą patirtį.
Mūsų patirtinės stovyklos įgalina Jus būti geriausia savo paties versija ir nuolat plėsti komforto zonos ribas.
1. Kai šeima – mokykla, o mokykla – kaip šeima
- Kaip suformuoti visapusišką – holistinę mokyklos pedagogų, administracijos, moksleivių ir jų tėvų bendruomenę?
- Kodėl tai turi būti vienas iš jos prioritetų?
- Sveiko žmogaus ir sveikos mokyklos/bendruomenės koncepcija.
- Kaip ugdyti kokybišką kasdienį žodyną, panaudoti žodžio galią ir kūno kalbą?
- Kaip pritaikyti motyvacijos modelius asmeniniame ir profesiniame gyvenime bei mokinių ir jų tėvų santykiams kurti?
2. Penki būdai, kaip padėti vaikui norėti mokytis ir eiti į mokyklą, gerbti tėvus, mokytojus ir jų klausyti
- Kodėl taip svarbu visų pirma padėti sau, norint padėti kitiems?
- Kaip pašalinti bendravimą ribojančius asmeninius įsitikinimus?
- Kaip tapti kertiniu pavyzdžiu, herojumi, patarėju tada, kada to labiausiai reikia?
- Paprasti ir veiksmingi įrankiai, padedantys jaunam žmogui susivokti ir būti atsakingam už patį save
- Kaip įkvėpti jauną žmogų svajoti, tikėti tuo, ką daro, eiti ten, kur ragina pašaukimas, o ne mada, banda ar kaimynų nuomonė?
3. Kūrybiškumas klasės auklėtojo kasdienybėje
- Kaip tinkamai išnaudoti mokymo(si) aplinką, skatinti mokinių motyvaciją ir iniciatyvą?
- Kaip ugdyti mokyklos bendruomenės narių tarpusavio bendravimo įgūdžius. Kodėl tai svarbu?
- Kaip padėti moksleiviams augti žmonėmis?
- Ką daryti, kad patyčioms klasėje nebeliktų vietos?
- Kokį vieną dalyką pakeitus klasės bendravime, visa kita išsispręstų savaime?
- Kūrybiškumas – kelias į pasitikėjimą savimi, platesnį savęs ir karjeros galimybių pasaulyje suvokimą.
- Problemų sprendimo bei atsakymų į įvairius klausimus paieškos technikos, pasitelkiant vaizduotę ir intuiciją.
- Kaip į klasės gyvenimą įtraukti moksleivių tėvus?
4. Kaip tapti laimingu ir turtingu per 5 minutes
- Kokios prigimtinės baimės mums trukdo judėti į priekį?
- Kaip baimes pakeisti ryžtu?
- Kaip susiję mūsų protas ir fizinis kūnas?
- Kodėl mūsų gyvenimo kokybė priklauso nuo mūsų sektinų autoritetų?
- Kur rasti savo herojų?
- Prioritetų išgryninimas ir disciplinos ugdymas
- Žaibiškas žaibiškos sėkmės planas.
5. Sveika gyvensena ir prevencija su Ignu Bakėjum
- Plačiai paplitę mitai apie sportą ir mitybą.
- Kaip trumpalaikius tikslus paversti gyvenimo kokybę gerinančiais įpročiais?
- Kodėl žalingi įpročiai vadinami žalingais?
- Kuo pakeisti pietų bandelę?
- Kaip išvengti monotonijos sportuojant?
- Kodėl sportas be sąmoningumo neveiksmingas?
- Kur snaudžia mano motyvacija veikti?
6. Lytinio ugdymo paskaita vaikams
- Unikalumas, prigimtinės galios ir lytinis tapatumas.
- Orumas, valia ir darnūs santykiai.
- Pagarba ir savigarba.
- Kiek esu verta/vertas?
- Žiniasklaida, socialiniai tinklai ir vertybės.
- Ko nedrąsu paklausti, bet žinoti būtina.
- Rizikingas elgesys ir jo pasekmės.
7. Verbalinė komunikacija
- Efektyvus kasdienis žodynas ir minčių švara.
- Simpatija ir empatija komunikacijoje.
- Vizualizacijos ir verbalinės komunikacijos ryšys.
- Verbalinės komunikacijos psichologija.
- Efektyvios pasaulio kalbos.
- Griaunantys bendravimo būdai.
8. Vidinės kultūros ir efektyvaus mikroklimato formavimas
- Kaip ne tik klausytis, bet ir išgirsti žmones?
- Kaip suprasti žmogaus elgesio priežastis?
- Kaip efektyvaus klausymo ir bendravimo empatijos metodus įgyvendinti praktikoje?
- Kas yra kokybiškas reflektavimas?
- Bendravimas pagal naująją efektyvios lyderių komunikacijos paradigmą.
- Kaip, naudojant patyriminius metodus, suaktyvinti bendravimo ir komunikacijos gylį komandoje?
9. Aktyvaus bendravimo įgūdžiai pagal FTB
- Tai teorinis (30 %) ir praktinis (70 %) seminaras, apimantis situacijų modeliavimą, diskusijas, refeksiją.
- Kaip formalų bendravimą kolektyve pakeisti proaktyvia komunikacija bei bendradarbiavimu?
- Kaip perduoti informaciją ir išvengti konflikto?
- Kaip ugdyti kokybišką kasdienį žodyną, panaudoti žodžio galią ir kūno kalbą?
- Ar empatija ir atvirumas – tinkama bendravimo strategija kolektyve?
- Žmonių tipažai – kas aš ir kaip atpažinti kito prigimitį?
- Kaip suprasti kito sprendimų ir elgsenos priežastis?
- FTB BCS (Behavioral Change Stairway) modelio pristatymas.
10. Vaikas – paslaugos gavėjas. Mokyklos bendruomenės tarpusavio santykių ypatumai
- Paskaita apie bendravimo ypatumus, mokytojo galias ir galimybes, atsakomybės ir pareigingumo pasiskirstymą, bausmės ir pasekmės principą bei kitus motyvacinius skatinimo ir įgalinimo instrumentus – paprastais terminais, su gyvenimiškais pavyzdžiais bus perteikta šioje temoje.
- Kiek suaugę žmonės gali pakeisti vaiko nuostatas, suformuoti naujas?
- Kokiais lūkesčiais vadovaujamės šeimoje ir mokykloje, kokius keliame reikalavimus, kurie iš jų yra pertekliniai ir trikdo natūralų vaiko asmenybės brandos procesą?
11. Mokytojo (suaugusiojo) autoritetas
- Kaip suvokiame autoritetą ir kam jis iš tikrųjų reikalingas vaikų ugdyme?
- Kokie yra esminiai autoriteto jėgos pritaikymo principai, jų ekologija?
- Kaip ugdoma autoriteto kompetencija sumažina vaikų, mokinių pasipriešinimą, maištingumą, sustiprina asmeninį mokytojo, suaugusiojo ir vaiko ryši, suagusioje patikimumą, prienamumą, užtikrina būtiną vaikui saugią emocinę aplinką mokykloje ir namuose
12. Darnūs santykiai klasėje. Patyčių prevencija
- Kaip vidinę konkurenciją pakeisti bendradarbiavimu?
- Kaip padėti auklėtiniams užmegzti šiltus tarpusavio santykius?
- Aktyvaus klausymosi ir empatijos ugdymas pritaikant patirtinius ugdymo metodus.
- Efektyvi patyčių prevencija kuriant pozityvią klasės atmosferą.
- Refleksijų metodikos.
13. Efektyvus auklėtojo darbas su klase
- Kaip neperdegti įgyvendinant klasės auklėtojo planus?
- Kaip produktyviai išnaudoti klasės valandėles?
- Kokie įrankiai padeda kurti pozityvų emocinį lauką klasėje?
- Kaip sutelkti auklėtinius į komandą?
- Kur yra formalaus ir neformalaus bendravimo su auklėtiniais riba?
- Kaip suteikti ir priimti konstruktyvų grįžtamąjį ryšį?